Fakty i mity o implantach zębowych

Implanty zębowe są rozwiązaniem, które pozwala odzyskać nie tylko piękny uśmiech i pełne funkcje zgryzu, ale również pewność siebie. Nie są może najtańsze, za to wyjątkowo trwałe i – dobrze dobrane – prezentują się nad wyraz naturalnie. Poznajcie najpopularniejsze fakty i mity na temat implantów zębowych.

Mit numer jeden: zabieg wszczepiania implantów jest bolesny

Współczesne zaawansowane techniki stomatologiczne mają za zadanie wyeliminować wszelkie dolegliwości bólowe. Zabieg implantacji jest pozbawiony bólu dzięki zastosowaniu znieczulenia miejscowego lub znieczulenia przewodowego (czasem nawet sięga się po pełną narkozę) przez lekarza stomatologa.

Mit numer dwa: jest duże prawdopodobieństwo, że organizm odrzuci implanty

Wpisując w wyszukiwarkę: implanty Warszawa Ursynów w celu znalezienia więcej informacji na temat zabiegu można natknąć się na często powtarzane mity dotyczące dużego ryzyka odrzucenia implantów. Ten frazes nie znajduje pokrycia w praktyce stomatologicznej. Nowoczesne rozwiązania technologiczne oraz zastosowanie implantów z biozgodnych tworzyw sprawiają, że odsetek odrzucenia implantów to jedynie kilka procent.

Fakt numer jeden: o implanty należy dbać tak samo jak o naturalne zęby

Prawdą jest, że implanty wymagają czyszczenia i pielęgnacji tak samo jak naturalne zęby. Należy je myć minimum dwa razy w ciągu dnia, stosować nici dentystyczne i usuwać kamień nazębny. Brak lub niewłaściwa higiena jamy ustnej może doprowadzić do zapalenia, a w dalszej konsekwencji – nawet do utraty implantów.

Fakt numer dwa: implantacja to proces rozciągnięty w czasie

Pełen proces implantacji trwa – w zależności od pacjenta – od 3 do 6 miesięcy. W niektórych przypadkach przeprowadzenie zabiegu wszczepienia implantu poprzedza chirurgiczna rekonstrukcja kości oraz okres rekonwalescencji. Dopiero po pewnym czasie pacjent może przystąpić do zabiegu implantacji, który jest wieloetapowy. Rozciągnięcie tego procesu w czasie ma głębszy sens – powolne gojenie ogranicza wystąpienie powikłań.