Nieświeży oddech może zniszczyć Ci życie!

Nieprzyjemny zapach z ust wywołuje nie tylko skrępowanie, ale także często prowadzi do ograniczenia kontaktów międzyludzkich. Aby mu zapobiegać, warto na wstępie rozpoznać przyczynę tego stanu rzeczy.

Powód pierwszy: uprzednio zjedzony posiłek

Powodem nieświeżego oddechu może być posiłek, który wcześniej zjedliśmy. Odczuwalne dla otoczenia skutki dają zwykle potrawy na bazie czosnku i cebuli. Żołądek, trawiąc przyjęty pokarm, w procesie tym wydziela nieprzyjemny zapach do układu pokarmowego. Lekarstwem na ten stan rzeczy może być dokładne wyszczotkowanie zębów, ale również przeżucie kilku listków świeżej mięty lub pietruszki.

Powód drugi: zła higiena jamy ustnej i problemy natury stomatologicznej

W jamie ustnej znajduje się sporo bakterii, które osadzają się w przestrzeniach międzyzębowych, prowadząc do powstawania osadu nazębnego i próchnicy. W ubytki łatwo dostają się resztki jedzenia, które uwalniają nieprzyjemne zapachy w ciągu dnia. Właściwa higiena jamy ustnej, połączona z regularnymi wizytami u stomatologa Piaseczno, pozwala zażegnać ten problem. Często pomimo dokładnego szczotkowania i zachowania prawidłowych nawyków higienicznych może dojść do gromadzenia się resztek pokarmowych w szczelinach międzyzębowych lub w okolicy osuwających się dziąseł czy w miejscu wykruszonej plomby. W takich sytuacjach idealne oczyszczenie jamy ustnej z resztek może być nieskuteczne oraz wywoływać problemy z nieprzyjemnym zapachem. Przyczyną intensywnego zapachu może być też problem zepsutego zęba, który – choć jeszcze nie boli – już zaczyna wydzielać podejrzaną woń. W takiej sytuacji fachową pomoc zapewni ortodonta Warszawa.

Powód trzeci: halitoza

Przyczyną pojawienia się nieświeżego oddechu z ust może być również halitoza. U źródeł tego problemu leżą najczęściej problemy stomatologiczne, takie jak na przykład próchnica, choć przyczyn wystąpienia halitozy może być więcej – są to między innymi złe nawyki żywieniowe, palenie tytoniu, refluks żołądkowo-przełykowy czy kandydoza.