Na czym polega znieczulenie komputerowe

Dla większości osób największym problemem związanym z wykonywaniem regularnych wizyt kontrolnych w gabinetach stomatologicznych jest ryzyko tego, że w trakcie przeprowadzania jakichś zabiegów, będą odczuwali silny ból. Na szczęście, obecnie problem ten nie jest już tak duży, ponieważ w nowoczesnych gabinetach stomatologicznych przed rozpoczęciem leczenia pacjentom podawane są środki znieczulające, które sprawiają, że pacjent w trakcie zabiegu w ogóle nie odczuwa bólu. Jedną z najlepszych metod znieczulania jest znieczulenie komputerowe. W dzisiejszym wpisie na blogu dokładniej opisujemy, na czym ono polega i jakie są jego największe zalety.

Jaki jest cel znieczulenia komputerowego?

Podczas leczenia w gabinecie stomatologicznym zawsze trzeba się liczyć z tym, że wykonywane przez lekarza działania mogą powodować powstania bólu. Rozwiązaniem tego problemu są oczywiście stosowane metody znieczulenia. Dużo pacjentów obawia się jednak nie tylko bólu związanego z samym leczeniem, ale też bólu spowodowanego wcześniejszym wstrzyknięciem środka znieczulającego. Rozwiązaniem tego problemu jest właśnie znieczulenie komputerowe. Dzięki wykorzystaniu przy znieczulaniu pacjentów specjalnego sprzętu, jego aplikacja nie wiążę się dla pacjenta z żadnym dyskomfortem. W znieczuleniu komputerowym nie stosuje się długiej igły, tylko cienki aplikator, który wyglądem przypomina nieco długopis.

Jak podawane jest znieczulenie komputerowe?

Przed podaniem pacjentowi miejscowego znieczulenia, stosowana aparatura daje dentyście możliwość opracowania takiej szybkości i takiego ciśnienia wstrzykiwania środka znieczulającego, żeby nie wywoływało nieprzyjemnego odczucia rozpierania tkanek.  Aparat jest też w stanie dobrać właściwą ilość środka znieczulającego i wprowadzać automatycznie znieczulenie w taki sposób, aby nie powodować u pacjenta żadnego dyskomfortu.

Największe zalety znieczulenia komputerowego

Zastosowanie znieczulenia komputerowego pozwala przede wszystkim na zmniejszenie odczuwalnego przez pacjenta stresu. Wiedząc, że znieczulenie nie będzie się wiązało z żadnymi nieprzyjemnymi doznaniami, pacjent jest dużo bardziej spokojny. Jest to więc bardzo dobra alternatywa dla także chętnie stosowanej w przypadku szczególnie nerwowych pacjentów sedacji wziewnej.

Ważną zaletą znieczulenia komputerowego jest też to, że precyzyjnie dobrana ilość znieczulenia wpływa na jego skuteczność. Po zabiegu pacjenci nie muszą się też zmagać z nieprzyjemnym uczuciem odrętwieniem i opuchlizny tkanek.