Znieczulenie i uspokojenie pacjentów z zastosowaniem sedacji wziewnej

Leczenie stomatologiczne, a czasami nawet sama wizyta w gabinecie, mogą być przyczyną wielu nieprzyjemnych emocji u pacjentów. W celu zwiększenia komfortu pacjentów oferujemy możliwość leczenia po wcześniejszym wykonaniu sedacji wziewnej. Jest to metoda znieczulenia z zastosowaniem gazu rozweselającego. Daje ona bardzo dobre efekty i często nie tylko ułatwia, ale także w ogóle umożliwia sprawne przeprowadzenie leczenia. Zabiegi stomatologiczne z wykorzystaniem sedacji wziewnej przeprowadzamy w każdej naszej klinice. Z sedacji wziewnej można skorzystać w gabinetach stomatologicznych S Dental Clinic w Warszawie na Bielanach, w Warszawie na Ursynowie oraz w Piasecznie.

Jak działa i jakie są zalety zastosowania sedacji wziewnej

Sedacja wziewna polega na podawaniu pacjentom przy użyciu specjalnej maseczki odpowiedniej dawki podtlenku azotu, czyli gazu rozweselającego. Jego działanie powoduje stopniowe ograniczenie świadomości pacjenta, które jest związane także z częściowym ograniczeniem odczuwania bólu i pozbyciem się związanego z leczeniem lęku. Pacjent poddany działaniu gazu rozweselającego staje się podczas wizyty w gabinecie bardziej odprężony, nie czuje już lęku oraz ogranicza się jego odczuwania bólu.

Dawka podtlenku azotu jest indywidualnie dobierana do warunków fizycznych oraz do tego, jak bardzo pacjent jest zestresowany. Zwiększając lub zmniejszając dawkę podawanego pacjentowi gazu rozweselającego można zwiększyć lub nieco ograniczyć jego stan rozluźnienia. Znieczulenie i uspokojenie poprzez sedacje wziewną jest często wybierane przez pacjentów ze względu na to iż metoda ta jest znacznie łatwiejsza i mniej bolesna niż znieczulenie podawane w zastrzykach.

Stosowanie sedacji wziewnej w leczeniu dzieci

Metoda ta jest również bardzo często stosowana w stomatologii dziecięcej. Gaz rozweselający jest bardzo bezpieczny i pozwala szybko uspokoić stresujące się leczeniem dziecko. Dzięki leczeniu dzieci po podaniu sedacji wziewnej, można skutecznie zapobiegać powstawaniu u najmłodszych strachu przez wizytami w gabinecie stomatologicznym, co z pewnością w przyszłości będzie miało bardzo dobre skutki i już w dorosłym życiu pomoże im w dbaniu o dobry stan swoich zębów i jamy ustnej oraz w regularnym zgłaszaniu się na wizyty kontrolne do gabinetów stomatologicznych. Dzieci, które przez długi czas były leczone przez dentystów po wcześniejszej sedacji wziewnej, po kilku latach w naturalny sposób same lepiej radzą sobie z bólem i już nie wymagają stosowania podczas leczenia tego typu znieczulenia. Sedacja wziewna na pewno jest lepszym rozwiązaniem niż leczenie stomatologiczne w znieczuleniu ogólnym, dlatego w przypadku konieczności wykonania bardziej skomplikowanych zabiegów stomatologicznych warto jest taką możliwość rozważyć, żeby pomóc swojemu dziecku pokonać związany z leczeniem stres i nie dopuścić do tego, żeby przez całe życie bało się wizyt u dentysty.

Zastosowanie sedacji wziewnej podczas leczenia najmłodszych pacjentów przynosi również korzyści dla samych stomatologów. Dziecko jest spokojne i nie sprawia trudności podczas wykonywania wymagających dużej precyzji zabiegów.

Sedacja wziewna Warszawa Ursynów, Bielany, Piaseczno

Przeciwwskazania do zastosowania sedacji wziewnej

Sedacja wziewna jest skuteczną formą znieczulenia, która znacznie ułatwia wizytę u stomatologa. Niestety nie zawsze można ją zastosować. Przeciwwskazaniami do wykorzystania gazu rozweselającego podczas leczenia stomatologicznego są przede wszystkim:

• katar,
  • przerost migdałków gardłowych,
  • choroby psychiczne,
  • porfiria, czyli choroba genetyczna, która objawia się światłowstrętem,
  • miastemia, czyli schorzenie układu nerwowego, które charakteryzuje się nadmierną nużliwością mięśni szkieletowych.

Zastosowanie sedacji wziewnej nie jest też możliwe podczas leczenia stomatologicznego kobiet w I trymestrze ciąży.