Stomatologia ogólna – zachowawcza

W ramach stomatologii zachowawczej przeprowadzane są wizyty kontrolne pacjentów oraz prowadzone jest podstawowe leczenie stwierdzonych chorób zębów i przyzębia. Podstawowym rodzajem zabiegów, które są przeprowadzane w gabinetach stomatologii ogólnej jest więc leczenie skutków choroby próchnicowej zębów, czyli wypełnianie odkrytych ubytków zębowych i zapobieganie powstawaniu takich problemów w przyszłości.

Stomatologia ogólna w Warszawie i w Piasecznie

Kiniki stomatologiczne S Dental Clinic z gabinetami stomatologii zachowawczej obecnie znajdują się w 3 lokalizacjach. Nasi specjaliści z zakresu stomatologii ogólnej przyjmują pacjentów w Piasecznie oraz w dwóch lokalizacjach w Warszawie. Mogą się Państwo zapisywać do gabinetów stomatologii zachowawczej S Dental Clinic w Warszawie na Ursynowie oraz w Warszawie na Bielanach. Zapisy na wizyty kontrolne do naszych gabinetów można wykonywać telefonicznie, dzwoniąc do recepcji w wybranej klinice lub z zastosowaniem znajdującego się na naszej stronie formularza kontaktowego. Zdajemy sobie sprawę z tego jak dużo w Warszawie i w Piasecznie jest gabinetów stomatologicznych. Tym bardziej staramy się robić wszystko, żeby nasi pacjenci byli w pełni zadowoleni z naszych usług i z uzyskanej u nas pomocy. Dzięki temu udało nam się już zdobyć duże grono stałych pacjentów, którzy zawsze przychodzą do nas w celu wykonania kontroli stanu jamy ustnej i przeprowadzenia niezbędnych zabiegów. Bardzo Wam za to dziękujemy i obiecujemy, ze będziemy dalej dobrze wykonywali nasza pracę!

Leczenie skutków choroby próchnicowej zębów

Największym zagrożeniem dla zdrowia zębów jest wywołana znajdującymi się w jamie ustnej bakteriami choroba próchnicowa zębów. Najpierw powoduje ona demineralizację szkliwa, a później dochodzi do przedostanie się bakterii przez zębinę i powstanie ubytku. Choroba próchnicowa rozwija się długo i przez dłuższy czas może nie skutkować u pacjenta żadnymi niepokojącymi objawami.

Powstałe ubytki najczęściej są wykrywane dopiero przez stomatologa, w trakcie wizyty kontrolnej w gabinecie. Ze względu na to, że długo nieleczona choroba próchnicowa może doprowadzić do tego, że bakterie próchnicowe przedostaną się przez zębinę i dotrą do unerwionej i ukrwionej miazgi w kanałach zębowych, koniecznie trzeba pamiętać o tym, żeby wykonywać wizyty kontrolne u stomatologa raz na pół roku. Jeżeli ubytek nie zostanie w porę zauważony, przedostanie się bakterii próchnicowych do kanałów zębowych będzie skutkowało odczuwaniem przez pacjenta silnego bólu i koniecznością wykonania leczenia kanałowego. Leczenie kanałowe jest znacznie bardziej nieprzyjemne niż standardowe wypełnianie ubytków zębowych. Jest tez jednak jedynym sposobem na to, żeby uratować chory ząb przed ekstrakcją.

Najczęstsze przyczyny powstawania choroby próchnicowej zębów

Najważniejszym celem wykonywania regularnych wizyt kontrolnych w gabinecie stomatologicznym jest zapobieganie powstawania i leczenie skutków choroby próchnicowej zębów. W zasadzie każdy pacjent w pewnym momencie musi się zmierzyć z chorobą próchnicową. Powstaje ona na skutek działania składników spożywanych posiłków. Znajdujące się w nich węglowodany, odkładają się na powierzchniach międzyzębowych i jeżeli nie zostaną szybko usunięte za pomocą szczotkowania, nitkowania i płukania jamy ustnej, zamieniają się w płytkę nazębną. W płytce nazębnej znajdują się z kolei bakterie, które wytwarzając kwasy, niszczą szkliwo zębów i doprowadzają do pojawiania się w nich najpierw ubytków, a później, jeżeli nie będą one w porę wyleczone, to do stopniowego zniszczenia całego zęba.

Największym zagrożeniem dla zębów jest spożywanie dużych ilości słodkich, lepkich pokarmów i napojów. Duże ilości spożywanego cukru sprzyjają powstawaniu w jamie ustnej powodujących chorobę próchnicową kwasów. Cukier łączy się z płytką nazębną, czym osłabia szkliwo i zwiększa podatność zębów na próchnicę. Właśnie dlatego tak ważne jest przykładanie dużej uwagi prawidłowej higienie jamy ustnej oraz wykonywanie regularnych wizyt kontrolnych w gabinecie stomatologii zachowawczej. Dzięki temu ma się duże szanse na to, żeby uniknąć później nieprzyjemnego i kosztownego leczenia.

Zdrowe zęby i dziąsła stanowią podstawę dobrej kondycji całego organizmu. Stany zapalne powstałe w jamie ustnej mogą powodować problemy z sercem oraz choroby płuc, dlatego nigdy nie należy ich lekceważyć. Stosowane przez nas bezbolesne leczenie pozwoli na większą mobilizację do regularnych wizyt w gabinecie dentystycznym – im wcześniejsze stadium próchnicy, tym mniej inwazyjne leczenie będziemy mogli zastosować.

Stomatologia ogólna Warszawa Bielany, Ursynów, Piaseczno